300W級低温度差スターリングエンジンは製作されてから現在まで、数々の改良を施しながら、実験が行われました。これらの実験について、その方法や、得られたエンジン性能の一部を紹介します。
1 | Test Engine | 2 | Air Compressor | 3 | Pressure Control Valve |
4 | Constant Temperature Water Bath | 5 | Heater for Heat Source | 6 | Flow Control Valve |
7 | Pomp for Heat Source | 8 | Water Bath | 9 | Flow Control Valve |
10 | Pomp for Coolant Water | 11 | Spring Balancer | 12 | Pressure Transducer of Cold End |
13 | Differential Pressure Gauge | 14 | Strain Amplifier | 15 | Hybrid Recorder |
16 | A/D Converter | 17 | Personal Computer | 18 | Central Control Panel |
Heat Source: | |
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Fluid Material | Ethren Glycol |
Temperature | 130 degree Celsius |
Flow Volume | 20 l/min | Heat Sink: |
Fluid Material | Water |
Temperature | 15 degree Celsius |
Flow Volume | 20 l/min |
大気圧運転時のエンジン内各部の温度(左)とエンジン出力(右)